خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نقص امنیتی Internet Explorer

نقص امنیتی Internet Explorer

نقص امنیتی Internet Explorer


محققان دریافته اند به تازگی اینترنت Explorer دچار مشکل امنیتی شده است و زمان برطرف شدن آن نیز مشخص نیست.

و مایکروسافت پس از ارائه ی گزارش محققان، آسیب‌ پذیر بودن مرورگر قدیمی خود را تأیید کرد، اما از رفع این مشکل ابراز ناتوانی می نماید.مایکروسافت در ماه گذشته ۴۰ میلیون کاربر Internet Explorer را از دست داده است.

این نقص امنیتی موجود در مرورگر قدیمی مایکروسافت اولین بار توسط یکی از زیر مجموعه های سازمان Homeland Security آمریکا به‌نام US-CERT کشف شد.این سازمان، سابقه‌ای طولانی در کشف آسیب‌ پذیری های حساس امنیتی دارد. آن‌ها ابتدا کشف جدید خود را به صورت یک توییت اعلام کردند و پس از آن سازمان‌های امنیتی تأیید کردند که سوءاستفاده از آسیب‌پذیری مذکور، اکنون در سطوح بالا انجام می‌شود. مایکروسافت تأیید کرد که همه‌ی نسخه‌های ویندوز اعم از ویندوز ۷ که پشتیبانی از آن به پایان رسید، در معرض خطر آسیب‌پذیری هستند.این آسیب پذیری به روش مدیریت حافظه توسط این مرورگر مرتبط می‌شود. هکرها با سوءاستفاده از این نقص می‌توانند کدهای مخرب را در کامپیوتر آلوده اجرا کنند. با نگاهی به این گزارش امنیتی می توان دریافت که آسیب‌پذیری در مرورگر ردموندی‌ها، شباهت زیادی به آسیب‌پذیری موزیلا دارد که به تازگی اعلام شده است.

 البته هنوز تیم تحقیقاتی و مایکروسافت و موزیلا نمی‌دانند کدام مجرمان سایبری از حفره‌ی امنیتی سوءاستفاده می‌کنند. به‌علاوه روش بهره‌برداری و اهداف امنیتی مجرمان سایبری نیز مشخص نیست.

تیم‌های تحقیقات امنیت مایکروسافت مشغول توسعه‌ی راهکارهایی برای رفع آسیب‌پذیری امنیتی Internet Explorer هستند. پچ امنیتی تا به‌روزرسانی دوره‌ای ماه آینده‌ی شرکت آماده نخواهد شد. و به روزرسانی امنیتی بعدی مایکروسافت، ۱۱ فوریه (برابر با ۲۲ بهمن) منتشر می‌شود.


منبع :

خبرگزاری صدا و سیما

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده