خرید از سراسر دنیا


» نگران آینده نباش

نگران آینده نباش

نگران آینده نباش


با توجه به مشکلات عصر امروز و پیچیدگی و شلوغی های زندگی، طبیعی است که ذهن انسان دچار تشویش و نگرانی شود. آینده، اتفاقات مربوط به آن و موقعیت ما در آن زمان، یکی از مشغولیتهای ذهنی انسانهاست. برای کاهش این نگرانی ها و رسیدن به آرامش فکری ۱۲ راه پیشنهاد می شود که بسیار موثر خواهند بود:


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

۱. توکل

برای هر مسئله و مشکلی بعد از سنجیدن راه حلها و جوانب کار ، می توانید به تکیه گاه امن و قدرتمند خداوند متکی بوده و به او توکل نمایید. وقتی معتقد باشید که خداوند حامی و دوستدار شماست نگرانی های بی مورد از آینده خنده دار و بیهوده می شود.


۲. افزایش زمان بودن در کنار خانواده و دوستان

وقتی حامی بزرگ و قدرتمندی چون خانواده و دوستان در کنار شما باشند، دیگر نگران آینده و اتفاقهای آن زمان نخواهید بود ؛ چون مطمئن هستید افرادی در زندگی تان هستند که با وجود آن‌ ها احساس امنیت کرده و بهترین مشوق و حامی شما هستند. 


۳. صرف انرژی، پول و وقت برای مسائل مهم تر

برای داشتن آینده ای روشن ، باید بدانید که از سرمایه های امروز خود باید درست استفاده کنید و با برنامه ریزی درست وقت ، تلاش و پول خود را صرف مواردی مانند خانواده، زندگی حرفه‌ای، روابط و ... که واقعا مهم هستند نمایید. وقت و زمان با ارزش خود را روی چیزهایی که دوام ندارند صرف نکنید و برای آن چیزهایی که ماندگار هستند و تأثیر طولانی‌ مدت در زندگی شما دارند صرف نمایید.


۴. فکر کردن قبل از تصمیم گیری 

پیش از هر تصمیمی و انجام هر کاری به جوانب و عواقب آن کار چه در اکنون و بخصوص در آینده خوب بیاندیشید و با آگاهی از پیامدهای تصمیم تان در آینده به کاری اقدام نمایید.


۵. ذهن آگاهی

هر چه بیشتر به مسائل آینده و پیش نیامده بیاندیشیم ذهن ما ، ما را بیشتر به سمت نگرانی پیش می برد. در حالیکه برای ساخت آینده باید امروز درست زندگی کنیم و به حال توجه داشته باشیم. بنابراین هرگاه نگرانی نسبت به آینده به سراغتان آمد، نگاهی به اطراف بیندازید، چه می‌بینید؟ با دیدن آن‌ها چه احساسی دارید؟ یا اینکه چه می‌شنوید و چه بوی استشمام می‌کنید؟ توجه به محیط اطراف با بهره‌گیری از حواس، راهی عالی برای سوق دادن خود به زمان حال است.


۶. کشیدن نفس های عمیق 

همه ی ما در هنگام تشویش و نگرانی دچار حالتی خواهیم شد که در آن نفس های ما کوتاه شده و ضربان قلب مان افزایش می یابد. برای رهایی از این حالت و رسیدن به آرامش کشیدن نفس های عمیق بسیار موثر است زیرا اکسیژن رسانی بهتر انجام می شود و نفس های عمیق احساس سکون بیشتری به ما داده و از اضطراب می کاهد.هر گاه دچار نگرانی شدید چند بار نفس عمیق بکشید ریه های خود را از هوا پرکنید و بعد از چند ثانیه مکث آن را به آرامی تخلیه نمایید.

 

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

۷. سپاسگزار باشید

وقتی نگرانی به سراغ شما آمد سعی کنید با فکر کردن به چیزهایی که دارید و برای آن می توانید شکر گزاری نمایید ، افکار منفی را از خود دور نمایید.زیرا ذهن همزمان نمی تواند به افکار مثبت و منفی بیاندیشد ، پس با توجه و تمرکز بروی افکار مثبت ، نگرانی را از ذهن خود خارج نمایید.سپاسگزاری در هر زمان و هر مکان و بخصوص وقتی‌که زمان کوتاهی دارید به شما کمک می‌کند تا از نگرانی ها رهایی یابید. نگاهی به اطراف بیندازید و به‌سرعت فهرست حداقل سه مورد از چیزهایی را که می توانید سپاسگزار آن‌ ها باشید تهیه کنید این می تواند صندلی که روی آن نشسته‌اید، گلدان زیبایی که روی میز کارتان قرار گرفته و یا هر چیز ساده دیگری باشد.


۸. پرسش های گوناگون از خود

هر زمان که به مواردی برخورد کردید که باعث افزایش نگرانی تان می شوند ، از خودتان بپرسید من نگران چه چیزی هستم؟ و پاسخ داده. و به سوال بعدی متمرکز شوید ؛ اگر اینطور شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

و همینطور ادامه دهید. با پرسیدن این سوالها و دادن پاسخهای احتمالی تا حد زیادی نگرانی تان برطرف می شود و متوجه می شوید آنقدر هم مسئله ی بزرگ و نگران کننده ای نبوده است.


۹. بازیابی حس کنترل

زمانی که نگران هستید احساس ناامنی کرده و فکر می‌کنید کنترل آن چیز و یا آن مسئله از دستتان خارج‌ شده است. برای رهایی از این احساس ، کارهایی که تحت کنترلتان است را انجام داده تا به این وسیله بتوانید حس امنیت و کنترل گر خود را باز یابید.


 ۱۰. منقبض و رها کردن عضلات 

در زمان نگرانی تمرکز نموده و تک تک عضلات بدنتان شامل ؛ پا، دست ، شکم و هر قسمتی که توان

منقبض شدن را دارد سفت و منقبض نموده ، دستهایتان را مشت نموده و کمی در این حالت بمانید و سپس به آرامی آن ها را رها نمایید.این کار برای کاهش اضطراب

بسیار موثر است.


۱۱. به نگرانی تان نمره بدهید

برای نگرانی تان یک معیار در نظر بگیرید. به میزان نگرانی خود دقت کنید و آن را از ۱ تا ۱۰ درجه‌بندی نمایید ، اگر به نگرانی خود امتیاز کمتر از ۵ دادید حتماً چیزی که نگرانش هستید آن‌قدرها هم مهم نیست. اگر امتیازتان ۵ به بالاست زمان آن است که از نگرانی به‌عنوان یک محرک برای رسیدن به هدف نگاه کنید.و با تلاش و برنامه ریزی درست آن را به فرصتی برای رسیدن به اهداف خود تبدیل نمایید.


۱۲. احساسات خود را بروز دهید

بروز احساسات به شکلهای مختلف ، یکی از راههای موثر در کاهش نگرانی است. با اعضای خانواده و یا دوستان قابل اعتماد خود درباره ی نگرانیهایتان صحبت کنید، از آنها راهنمایی بخواهید. و یا تمامی افکار نگران کننده ی تان را بروی کاغذ آورده و بنویسید این کار به تخلیه ی ذهن بسیار کمک کرده و بزرگی و سختی مسئله را برایتان کوچک کرده و آن را عادی می سازد.


منبع :

مجله سلامتی


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده