بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بایدها و نبایدهای موفقیت

بایدها و نبایدهای موفقیت

بایدها و نبایدهای جاده ی موفقیت


یکی از راه های رسیدن به موفقیت بررسی زندگی و روشهای افراد موفق در کار و زندگیست. افراد موفق برخلاف افراد دیگر، برای زندگی خود برنامه ریزی هدفمند دارند و از کارهای بسیاری که ما در طول روز انجام می دهیم و دلیلی برای انجام آنها نداریم، حذر نموده و بایدها و نبایدهای خاصی برای زندگیشان تعریف می نمایند. که در این مقاله به بررسی تعدادی از آنها می پردازیم.


چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

۱. عدم اعتیاد به شبکه های مجازی

 افراد موفق هرگز خود را وابسته به این شبکه ها نمی کنند و ساعت مهم زندگی خود را به کارهای مهم اختصاص می دهند. حال آنکه حضور در پیام رسان ها و شبکه های مجازی و بررسی، پیام‌ها و کانالهای آنها و گشتن میان عکس‌ها و فیلمها ، بخش زیادی از زمان روزانه ی ما را به خود اختصاص داده است.و اگر این زمان کنترل شده نباشد، در می یابیم که ساعات زیادی به آن پرداخته ایم و به هیچ کدام از کارهای روزانه ی خود نرسیده ایم. بهترین کار اینست که زمان آن را کاهش داده و آن را همانند پاداش و تشویقی برای انجام تکالیفمان در نظر بگیریم. به این شکل انگیزه ی ما برای انجام کارهای روزانه بسیار بیشتر خواهد شد. 


۲. داشتن برنامه ریزی روزانه

یکی از اولویت های مهم افراد موفق داشتن برنامه ریزی است.افراد موفق هدفمندند و برای هر روز خود و کار‌هایی که می‌خواهند انجام دهند برنامه ریزی دارند. بنابراین برای هموار نمودن مسیر موفقیت باید برای هر روز برنامه ریزی درست و دقیقی داشته باشیم. کارهای مهم روزانه را نوشته و بعد از انجام هر کدام از آنها در جلوی آن تیک ِ انجام، قرار دهیم. با این روش هم به تمام کارهای روزانه ی خود می رسیم و هم در می یابیم که چقدر می توان از یک روز بهره برد و آن را بی هدف به هدر نداد.و علاوه برآن با دیدن تیکها انگیزه و انرژی مضاعف برای تلاش و رشد به دست می آوریم. باید در نظر داشته باشیم که بر اساس توان حقیقی خود و واقعیت ها برنامه ریزی نماییم.

۳. پرهیز از انجام کارهای بیهوده

برای رسیدن به موفقیت تمرکز ما باید بر روی چیزهایی باشد که به زندگی ما جهت مثبتی می دهد و باعث رشد و پیشرفت ما می شود. افراد مفید وقت خود را برای انجام کار‌های خالی از لطف تلف نمی‌کنند؛ بنابراین قبل از انجام هر کار ابتدا مطمئن شویم آن کار نکته‌ مثبتی به زندگی مان اضافه می‌کند. و باید از انجام کارهای بیهوده که ما را از هدفمان دور می سازد پرهیز نماییم.


۴. نداشتن نگرانی از اتفاقهای خارج از کنترل

یک فرد موفق می‌داند نگرانی او را به هیچ چیزی در زندگی نمی‌رساند. به خصوص در مواقعی که هیچ کاری از دستش برنمی آید. نگرانی در مورد مسائل خارج از کنترل، روحیه‌ی افراد را تضعیف می‌کند و بهانه‌ای برای رکود و تنبلی فراهم می‌سازد.بنابراین باید بروی چیزهایی تمرکز نماییم که قادر به تغییر آنها باشیم.


۵. دوری از افراد منفی نگر

افراد موفق، همیشه از آدمهای منفی نگر دوری می کنند.زیرا می دانند،افرادی که به دنیا، زندگی و همه چیز دید منفی دارند ، مانع بزرگی بر سر راه موفقیت و رشد آنها هستند.پس باید توجه داشته باشیم،آنها علاوه بر اینکه با افکار منفی خود انگیزه و انرژی ما را از بین می برند با بزرگ نمایی مشکلات و موانع، سد بزرگی در برابر ما خواهند شد و ما را از رسیدن به هدف دور می سازند. 


۶. عدم توقف در گذشته

 اشتباه برای هر فردی امری بدیهی است. همه اشتباه می‌کنند. افراد موفق نیز اشتباه می‌کنند. اما کلید موفقیت در زندگی این است که یک اشتباه را دو بار تکرار نکنیم. بلکه از اشتباهات خود درس بگیریم و از طریق آن‌ها رشد کنیم و به سبب آن‌ها فرد بهتری شویم.پس وقتی مرتکب اشتباهی می‌شوید، به این فکر کنید که آن اشتباه دیگر صورت گرفته است و شما هم نمی‌توانید به گذشته برگردید و آن را اصلاح کنید. اما می‌توانید در آینده تکرارش نکنید. پس بر چیزی که یاد گرفتید تمرکز کنید و خود را ببخشید و با خودتان مهربان باشید.


۷. عدم تمرکز به کارکرد دیگران

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

 یک فرد موفق می داند برای رسیدن به هدف، باید تمرکز و تلاشش بر روی کار خودش باشد و با توجه به دیگران و بررسی موفقیت های آنها زمینه ی ناامیدی و سستی در انگیزه و تلاش خود را ایجاد نمی کند.بلکه از موفقیت آنها الهام گرفته و در مسیر اهداف خود از آنها استفاده می نماید.بنابراین باید همیشه خودمان را تنها با خود، مقایسه کنیم. و هر روز فرد بهتری نسبت به دیروز خودمان باشیم.


۸. توجه به خودمان در اولویت باشد

برای رسیدن به هر هدفی در ابتدا باید از سلامتی جسمی و روحی برخوردار باشیم. برای هر تلاشی باید توان و انگیزه ی ادامه دادن مسیر را در خود پرورش داده و بازیابی نماییم. استراحت، تفریح و شادی نباید در آخرین اولویت ما باشد، بلکه بهتر است روز خود را با کاری که دوست داریم شروع نماییم تا حس بهتر و انگیزه ی بیشتری برای تلاش داشته باشیم.

با تمرین این بایدها و نبایدها می توانیم روز به روز به موفقیت نزدیکتر شویم و به اهداف بزرگ خود در زندگی برسیم.همین تغییرات کوچک می توانند تاثیر بزرگی در آینده ی ما داشته باشند.


منبع: success

ترجمه: لیلیوم علیپور



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده